top of page
  • תמונת הסופר/תעורך דין אלעד בן ישי

המדריך המלא להתמודדות עם נפילה או תאונה באוטובוס

עודכן: 28 באפר׳

תאונות ונפילות באוטובוסים הן אירועים שכיחים יותר ממה שרובנו מודעים לכך. כשמדובר בתחבורה ציבורית, חשוב לדעת איך להתנהל כאשר אירוע כזה מתרחש, מהם הזכויות שלך כנוסע וכיצד לפעול אם נפגעת במהלך נסיעה באוטובוס.




נפילה באוטובוס: איך מונעים ומה עושים אחרי?

נפילות או תאונות באוטובוס יכולות להתרחש מגוון סיבות, כולל תנאי נסיעה לקויים, נסיעה פזיזה או עקב מכשול בנסיעה. חשוב לדעת שברגע של נפילה, חשוב לדווח מיידית לנהג ולקבל טיפול ראשוני אם נדרש. מומלץ לשמור עדות למקרה שתרצה להגיש תביעה, כמו צילומים של המקום שבו נפלת ופרטים מעדים אחרים שראו את המקרה.


זכויותיך כנפגע באוטובוס

נפגעים בתאונת אוטובוס זכאים לפיצויים תחת הביטוח החובה של חברת התחבורה. יש להגיש תביעה לחברת הביטוח עם כל המסמכים הרלוונטיים, כולל דו"ח רפואי, חוות דעת רפואית על גובה הנזק והפסדים כלכליים אם קיימים. עורך דין מתמחה בתחום נזקי גוף יכול להציע לך ייעוץ וליווי משפטי לאורך כל התהליך.



קרתה לי תאונה באוטובוס - מה לעשות?


שלב 1: תיעוד האירוע

מיד עם התרחשות האירוע, חשוב לתעד הכול ככל האפשר. זה כולל:

  • פרטים אישיים של עדים: קבל את שמותיהם, מספרי הטלפון וכתובותיהם של אנשים שהיו באוטובוס וראו את הנפילה.

  • תמונות ווידאו: צלם את מקום הנפילה, כולל כל גורם חיצוני שיכול היה להשפיע על הנפילה, כגון לכלוך, נזילות או תקלות ברצפת האוטובוס.

  • דוח רפואי: אם קיבלת טיפול רפואי, דאג לקבל עותק של הדוח הרפואי המתאר את הפציעות שנגרמו כתוצאה מהנפילה.

  • שמירת הוכחות לקיום הנסיעה באוטובוס - שמירת החשבונית בגין הנסיעה / כרטיס נסיעה / פלט נסיעות ברב קו.



שלב 2: קביעת אחריות ובחינת הגורמים שניתן לתבוע ולקבל מהם פיצויים

לפני הגשת תביעה, יש לקבוע מי אחראי לתאונה וממי אפשר לקבל פיצויים בגין התאונה באוטובוס:


האם מדובר בתאונת דרכים ע"פ חוק?

יש לבחון האם מדובר בתאונת דרכים כהגדרתה בחוק או לא. המקרים השכיחים של תאונות באוטובוסים שנחשבות כתאונות דרכים ע"פ חוק:


  • נפילה בזמן שהאוטובוס נוסע או מתחיל לנסוע.

  • נפילה בעת עלייה או ירידה מהאוטובוס.

  • התנגשות של האוטובוס במכונית אחרת.


ככל שהתאונה נכנסת תחת הגדרה של תאונת דרכים ניתן לתבוע את הביטוח חובה של האוטובוס בו התרחשה התאונה ולקבל פיצויים מחברת הביטוח בגין הנזקים שנגרמו לך כתוצאה מהתאונה.



האם מדובר בתאונת עבודה ע"פ חוק?

אם התאונה התרחשה בדרך לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה הביתה הרי שמדובר בתאונת עבודה וניתן להגיש תביעה גם בגין תאונת העבודה.




שלב 3: בניית התיק מבחינה רפואית והוכחת הנזקים שנגרמו לך

בניית התיק מבחינה רפואית והוכחת הנזקים שנגרמו לך. זה שלב קריטי וחשוב בתביעה, זה השלב שבו אנו מוכיחים באמצעות ייעוץ מומחים רפואיים ובדיקות רפואיות את נזקי הגוף שנגרמו כתוצאה מהתאונה או הנפילה באוטובוס.



שלב 4: הגשת תביעת פיצויים בגין תאונת דרכים עקב נפילה או תאונה באוטובוס

זכויות נפגעי תאונות דרכים וסכום הפיצויים מורכב ממספר חלקים המהווים את מרכיביו השונים:


  • עלויות טיפול רפואי – כיסוי עלויות הטיפולים הרפואיים שנדרשו בגין התאונה כולל החזר כספי קנאביס רפואי לנפגע תאונת דרכים (אשפוזים ובדיקות שונות במרכזים רפואיים, ניתוח ותהליכים פולשניים, טיפולים תרופתיים, טיפולים אלטרנטיביים וכו’).


  • סיעוד ועזרת הזולת – כיסוי עלויות טיפול סיעודי וציוד רפואי לסוגיו כמו קביים, הליכונים, כיסאות גלגלים או ציוד אחר המשמש את נפגע התאונה.

  • פגיעה או אובדן כושר העבודה – במידה ונמצאה עבור הנפגע נכות לצמיתות יהיה זכאי לפיצויים בגין אבדן כושר עבודה כפיצוי על אבדן השכר העתידי ועל הפסדים שנוצרו בדיעבד.

  • כאב וסבל – מעבר לנזק הכספי הרב שנגרם כתוצאה מתאונת דרכים, ישנה עילה לפיצויים על נזקים אחרים המסתמכים על עוגמת הנפש והסבל שנגרם לנפגע ומחושב לפי קריטריונים שונים כמו אחוזי הנכות, נזק פסיכולוגי, גילו של המטופל וכמו ימים אושפז בבית חולים.







חשיבות עורך דין בעת תאונה או נפילה באוטובוס

עורך דין מייצג גורם מרכזי וחיוני בהבטחת זכויותיך, בייחוד כאשר מדובר בנזקי גוף או בתביעות נזיקין. בתחום תאונות הדרכים, תאונות עבודה, ואף בתביעות נגד גופים ציבוריים או פרטיים, עורך הדין מספק את הניסיון המשפטי הדרוש לניהול התביעה בצורה מקצועית ויעילה. הוא מקפיד לדאוג לכל הראיות הנדרשות, לייצג את הלקוח במגעים עם חברות הביטוח ובבתי המשפט, ולנהל את המקרה באופן שמבטיח את התוצאה המשפטית הטובה ביותר. עורך דין טוב משפר משמעותית את סיכויי הצלחת התביעה ומוביל לקבלת הפיצוי הראוי והמגיע לנפגע.



מניעת תאונות ונפילות באוטובוס

מניעת תאונות ונפילות באוטובוס תלויה גם בתרבות הנסיעה ובתשומת לב של הנוסעים והנהגים. חברות התחבורה צריכות לבצע בדיקות תקופתיות לכלי רכב ולאמן את הנהגים לנהיגה בטוחה ושמירה על סדר וניקיון באוטובוסים.



שאלות ותשובות


מהן הזכויות שלי אם נפלתי באוטובוס?

אם נפלת באוטובוס אתה זכאי לפיצויים על פגיעה גופנית, הוצאות רפואיות, אובדן שכר (אם הייתה היעדרות מהעבודה), וכאב וסבל. חשוב להוכיח את הקשר הסיבתי בין התאונה לנזק שנגרם.


מה עלי לעשות מיד לאחר הנפילה באוטובוס?

דאג לקבל טיפול רפואי מידי אם נדרש. דווח על התאונה לנהג האוטובוס ולחברת התחבורה, ואם אפשר, קבל את פרטי הקשר של עדים. צלם את המקום בו נפלת אם ישנם גורמים חיצוניים שהשפיעו על הנפילה כמו רצפה לחה או חפצים במעבר.


האם חובה להזמין משטרה למקום תאונה באוטובוס?

לא תמיד חובה להזמין משטרה למקום תאונה באוטובוס, אך יש לדווח על התאונה לחברת התחבורה ולוודא שהיא רשמה את האירוע. במקרים של פציעה חמורה, המשטרה יכולה לעזור בתיעוד האירוע ובאיסוף ראיות.


מהם השלבים להגשת תביעה לפיצויים?

שלבים להגשת תביעה כוללים: איסוף ראיות ותיעוד התאונה, קבלת ייעוץ משפטי מעורך דין, הגשת תביעה רשמית לביטוח הלאומי או לחברת הביטוח של הנהג/חברת התחבורה, ולבסוף, ניהול הליך משפטי אם נדרש.


כמה זמן יכול לארוך התהליך של תביעה על נפילה באוטובוס?

משך התהליך יכול להשתנות בהתאם למורכבות המקרה ולהיערכות היריבה. בדרך כלל, התהליך יכול לקחת מספר חודשים עד שנתיים או יותר. נכון להתרחשות תאונה, חשוב לפעול במהירות ולפנות לייעוץ משפטי מוקדם.


מהם סיכויי הצלחה לקבלת פיצויים בתביעה על נפילה באוטובוס?

סיכויי הצלחה תלויים בהרבה פקטורים, כולל ראיות, עדויות, תיעוד ומורכבות המקרה. יעוץ משפטי מוקדם והתייעצות עם עורך דין המתמחה בנזקי גוף יכולים להעניק לך מושג על הסיכויים ועל הדרכים להגשת התביעה.


האם אני יכול להגיש תביעה בעצמי ללא עזרת עורך דין?

כן, אפשר להגיש תביעה בעצמך, אך חשוב להבין את ההליך המשפטי ולספק את כל הראיות הנדרשות. עמידה מול ביטוח הלאומי או חברת הביטוח של הנהג עשויה להיות מעט מורכבת ודורשת התמדה. מומלץ בחום להיות מיוצג ע"י עו"ד מומחה בתחום.


מה כדאי לעשות אם התביעה שלי נדחתה?

אם התביעה שלך נדחתה, כדאי להתייעץ עם עורך דין מתמחה שיכול לבחון את המקרה ולהחליט על אפשרות לערעור.



 


נפילה או תאונה באוטובוס




מיצוי זכויות רפואיות עבורך



עורך דין נכות כללית


​חולים עד גיל פרישה, בעלי 40% נכות רפואית (אם אחד הליקויים מזכה ב-25% נכות לפחות) או 60%, שכושר העבודה שלהם נפגע בשיעור של 50%, זכאים לקצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי.


חשוב להתייעץ בנושא עם עורך דין נכות כללית שיידע להוביל נכונה את התיק מבחינה אסטרטגית כדי להבטיח את זכאותכם לקצבת נכות כללית.


למידע נוסף אודות קצבת נכות כללית - לחץ כאן

 טפסים שימושיים - לחץ כאן



 




עורך דין תאונת עבודה



אם הפגיעה התרחשה בעקבות תאונה בזמן העבודה או בדרך ממנה או אליה אז הנפגע זכאי לדמי פגיעה וגמלת נכות מעבודה.


חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונת עבודה בנושא כדי למקסם את גובה הפיצויים בתיק.


למידע נוסף אודות תאונת עבודה - לחץ כאן

טפסים שימושיים - לחץ כאן




 


עורך דין מחלת מקצוע




אם הפגיעה התרחשה בעקבות תנאי העבודה. למשל: עבודה פיזית, עבודה המצריכה ישיבה ממושכת או כל שימוש בזמן העבודה אשר תרם תרומה משמעותית להיווצרות הפגיעה, אז הנפגע זכאי שיכירו בפגיעה כמחלת מקצוע ולקבל דמי פגיעה וגמלת נכות מעבודה.


חשוב להתייעץ בנושא עם עורך דין תאונת עבודה שהוא גם עורך דין מחלת מקצוע.


למידע נוסף אודות מחלת מקצוע - לחץ כאן

טפסים שימושיים - לחץ כאן





 


עורך דין שירותים מיוחדים




לקצבת שירותים מיוחדים זכאים גברים ונשים מגיל 18 עד גיל פרישה (גברים 67 ונשים 62) המבוטחים בביטוח לאומי וזקוקים לעזרה רבה של אדם אחר בפעולות היום-יום (לבישה, אכילה, רחצה, ניידות בבית והיגיינה אישית) במשק הבית או שהם זקוקים להשגחה מתמדת למניעת סכנת חיים לעצמם או לאחרים. 


חשוב להתייעץ בנושא עם עורך דין שירותים מיוחדים כדי שיידע להוביל את התיק נכונה מבחינה אסטרטגית, כדי להבטיח את זכאותכם לקבלת קצבת שירותים מיוחדים.


למידע נוסף אודות קצבת שירותים מיוחדים - לחץ כאן

טפסים שימושיים - לחץ כאן



 



גמלת ילד נכה



הביטוח לאומי מספק קצבת ילד נכה לילדים עם מגבלות שונות, כולל אוטיזם, פיגור שכלי, עיכוב התפתחותי, אפילפסיה, ומצבי לקות שונים כמו חירשות, עיוורון או מגבלות פיזיות ונפשיות אחרות. זכאות לגמלה נקבעת על בסיס חומרת המגבלה והשפעתה על יכולת הילד לתפקד בחיי היום יום.



למידע נוסף אודות גמלת ילד נכה - לחץ כאן

טפסים שימושיים - לחץ כאן



 




פטור ממס הכנסה




אנשים שנקבעה להם נכות רפואית בשיעור של לפחות 90% בביטוח הלאומי בשל כמה ליקויים או 100% עבור ליקוי אחד, עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה.


חשוב להתייעץ בנושא עם עורך דין פטור ממס הכנסה, כדי שיידע להוביל את התיק נכונה מבחינה אסטרטגית, כדי להבטיח את זכאותכם לקבלת פטור ממס הכנסה עקב נכות רפואית.


למידע נוסף אודות פטור ממס הכנסה עקב נכות רפואית - לחץ כאן

טפסים שימושיים - לחץ כאן




 



אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות


נפגעים שאיבדו כתוצאה מתאונה, מחלה או פגיעה אחרת לפחות 25% מכושר העבודה שלהם, עשויים להיות זכאים לקצבה גם מביטוח אובדן כושר העבודה שלהם.


חשוב להתייעץ בנושא עם עורך דין אובדן כושר עבודה כדי שיידע להוביל את התיק נכונה מבחינה אסטרטגית, כדי להבטיח את זכאותכם לקבלת גמלה בגין אובדן כושר עבודה.


למידע נוסף אודות אובדן כושר עבודה  - לחץ כאן

טפסים שימושיים - לחץ כאן




 



עורך דין ניידות


גמלת ניידות מעניקה הטבות שונות לילדים ובוגרים שיש להם ליקויים ברגליים המגבילים אותם בניידות, כדי לסייע להם להשתלב בקהילה ולפתח חיים עצמאיים. לכל הטבה נקבעו תנאי זכאות ספציפיים.


חשוב להתייעץ בנושא עם עורך דין ניידות כדי שיידע להוביל את התיק נכונה מבחינה אסטרטגית, כדי להבטיח את זכאותכם לקבלת גמלת ניידות.


למידע נוסף אודות גמלת ניידות  - לחץ כאן

טפסים שימושיים - לחץ כאן




 

תו חנייה לנכה


משרד התחבורה מנפיק תגי חניה למי שזקוקים לרכב כאמצעי תנועה בגלל מגבלה רפואית או מוגבלות בניידות.


חשוב להתייעץ בנושא עם עורך דין תו חנייה לנכה כדי שיידע להוביל את התיק נכונה מבחינה אסטרטגית, כדי להבטיח את זכאותכם לקבלת תו חנייה לנכה ממשרד התחבורה.


למידע נוסף אודות תו חנייה לנכה  - לחץ כאן

טפסים שימושיים - לחץ כאן




 


הבטחת הכנסה

קצבת הבטחת הכנסה היא קצבה המשולמת למי שהכנסתו איננה מאפשרת לו לקיים את צרכיו הבסיסיים לקיום לו ולמשפחתו. כאשר אין בקביעות או באופן זמני הכנסות, משלמת המדינה קצבת הבטחת הכנסה .


חשוב להתייעץ בנושא עם עורך דין קצבת הבטחת הכנסה כדי שיידע להוביל את התיק נכונה מבחינה אסטרטגית, כדי להבטיח את זכאותכם לקבלת תו חנייה לנכה ממשרד התחבורה.


למידע נוסף אודות קצבת הבטחת הכנסה  - לחץ כאן

טפסים שימושיים - לחץ כאן




 

כל האמור במסגרת האתר ו/או המאמרים אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנע מהם. על הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד אשר עוסק בתחום הספציפי בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו האישית בלבד, והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה תחול על המשתמש בלבד.





פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page