top of page
[Downloader.la]-6145eea4b1234 (1).jpg

המדריך השלם לתאונות בבית מלון

600,000 ש"ח פיצוי לנפגע תאונת אופניים - עו"ד אלעד בן ישי , מתארח אצל דורון הרמן ומסביר
צילום: רשת 13

הנה הגיעה החופשה לה ציפינו, לקחנו חופש מהעבודה, קבענו עם הבייביסיטר, רצינו שהכול יהיה מושלם לקראת החופשה לה חיכינו כל כך, אך מה קורה כאשר החופשה לה ציפינו הסתיימה בפציעתנו? לצערנו, תאונות בבית מלון הן דבר שכיח ביותר. למעשה, תאונה היא מאורע לא צפוי ומצער שלעיתים יכול לשנות את חיינו מקצה לקצה. במרבית המקרים, ניתן לקבל פיצויים מהמלון או מחברת הביטוח בגין הנזקים וההוצאות שנגרמו ושיגרמו בעתיד בגין התאונה.

 

נפילה או תאונה אחרת בבית מלון

לא בכל מקרה ניתן לתבוע את המלון בגין התאונה. כדי שיהיה אפשר לקבל פיצויים בגין התאונה צריך להוכיח שבית המלון התרשל. למשל: אם התאונה התרחשה עקב בור בשטח המלון / תחזוקה לקויה של מתקני המלון / רטיבות על רצפת חדר האוכל / מכשול וכדומה. במרבית מקרים אלו, ניתן לקבל פיצויים מהמלון ומחברת הביטוח המבטחת אותו. 

את מי תובעים במקרה של תאונה בבית מלון

במרבית המקרים, ניתן לקבל פיצויים מהמלון עצמו ו/או מחברת הביטוח המבטחת אותו.

מה עושים במקרה של פציעה או החלקה בבית מלון

 

  • לצלם ולתעד את מקום התאונה ו/או המפגע ו/או המכשול שגרם לנפילה.

  • ככל והיו עדים לתאונה לדאוג לקחת שמם ואת הטלפון שלהם.

  • לדווח למלון עצמו על התאונה. כלומר, מיד או בסמוך לתאונה לדווח לאחד העובדים במלון על התאונה ולרשום את שם העובד שדיווחתם לו על התאונה.

  • לנסוע לקבל טיפול רפואי ראשוני ולשמור מסמכים וקבלות. חשוב לדאוג כי יירשם במסמכים הרפואיים שעברתם תאונה בבית המלון ולנסות לפרט כמה שיותר על נסיבות התאונה.

  • בהמשך ככל ונדרש טיפול רפואי נוסף, יש לדאוג גם כן לתיעוד מספק של הטיפול שניתן בעקבות הנפילה.

  • לאחר שנזק התגבש יש לפנות למלון ולחברת הביטוח המבטחת אותו ולדרוש פיצוי / להגיש תביעה נגדם.

  • חשוב להתייעץ עם עו"ד מומחה לנזקי גוף ולא להתנהל לבד מול המלון ומול חברת הביטוח, מאחר ועלולים לנצל את חוסר הידע שלכם בנושא ולפצות אתכם בסכומים נמוכים הרבה יותר מאשר סכומים שהייתם מקבלים עם ייעוץ משפטי מקצועי.

ביטוח תאונות אישיות

בנוסף לאפשרות לתבוע את המלון ואת חברת הביטוח שלו בגין רשלנות שגרמה לתאונה. ככל ודאגתם לבטח את עצמכם בביטוח תאונות אישיות או ככל ומדובר בנפגע קטין, המבוטח בביטוח תאונות תלמידים.

אובדן כושר עבודה

ככל והתאונה פגעה בכושר העבודה. קמה עילת תביעה כנגד חברת הפנסיה המבטחת בביטוח אובדן כושר עבודה. ככל ואובדן כושר העבודה מוערך למעל 25%, בכפוף לתנאי הפוליסה, נוצרת זכאות גם לפנסיית נכות מקרן הפנסיה.

 

לקריאת המדריך לאובדן כושר עבודה - לחץ כאן

התיישנות תביעות 

יש להבדיל בין שתי סוגי התביעות:

ביטוח תאונות אישיות - על פי חוק, התיישנות של תביעות ביטוח הינה כ-3 שנים אך עם זאת, ככל ומדובר בנפגע שהוא קטין החוק קובע כי "שעון הזמן" של ההתיישנות יתחיל רק כאשר הנפגע הגיע לגיל 18.

 

רשלנות - על פי חוק, התיישנות של תביעת רשלנות, בנסיבות מסוימות, יכולה להגיע עד ל- 10 שנים ממועד קרות התאונה. אך עם זאת, ככל ומדובר בנפגע שהוא קטין החוק קובע כי "שעון הזמן" של ההתיישנות יתחיל רק כאשר הנפגע הגיע לגיל 18.

פסיקות אחרונות

[Downloader.la]-6145eea4b1234 (1).jpg

שאלות ותשובות בנושא תאונות אישיות

bottom of page