top of page
  • תמונת הסופר/תעורך דין אלעד בן ישי

איך מתנהלים נכונה מול הביטוח הלאומי במקרה של תאונת עבודה

אם נפצעתם בתאונת עבודה, יש חשיבות גדולה לדאוג כבר מראש לטפסים ולאישורים המתאימים בכדי לחסוך זמן יקר ולקבל את כל הזכויות המגיעות לכם מביטוח לאומי במהרה.

תאונת עבודה לפי הביטוח הלאומי

תאונת עבודה מוגדרת בחוק כתאונה שהתרחשה בזמן העבודה, בדרך אליה או בדרך חזרה ממנה. כלומר, כל פגיעה פיזית או נפשית שנגרמה כתוצאה מהעבודה נחשבת לתאונת עבודה.

המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף האמון לפי חוק על תשלום פיצויים לנפגעי תאונות עבודה ובחלק מהמקרים ניתן בנוסף לתבוע גם את המעביד בגין רשלנות שגרמה לתאונה. נפגעים רבים כלל אינם מודעים לזכותם לקבל פיצוים בגין תאונת העבודה מהביטוח הלאומי וגם מכמה גורמים שונים כגון: המעביד, חברת הביטוח של המעביד, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח תאונות אישיות וכו'.

אילו מקרים מוכרים כתאונת עבודה

מה עושים אם עברתם תאונת עבודה

טופס בל 250 "טופס למתן טיפול רפואי לנפגע בעבודה- שכיר"

דבר ראשון, בקשו מהמעסיק למלא טופס שנקרא: בל/250: "טופס למתן טיפול רפואי לנפגע בעבודה- שכיר".

לאחר שיש לכם את הטופס 250 חתום אתם צריכים לגשת לקופת החולים אליה אתם משתייכים ולהוציא טופס שנקרא: "תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה". התעודה הרפואית צריכה להכיל את הפרטים הבאים:

- פירוט הליקוי או המחלה ממנה אתם סובלים בעקבות תאונת העבודה;

- הימים שהחסרתם ואתם צפויים להחסיר מעבודתכם (במקום אישור מחלה סטנדרטי).


טופס בל 211"תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה"

דמי פגיעה הם תשלום שהביטוח הלאומי משלם למי שנפגע בעבודה כפיצוי על אובדן שכר או הכנסה (מתאונת עבודה או ממחלת מקצוע), ובתנאי שהנפגע אינו מסוגל לעבוד לא בעבודתו ולא בעבודה מתאימה אחרת כתוצאה מהפגיעה. דמי הפגיעה נועדו לפצות אותך על אובדן הכנסותיך מעבודה (כשכיר או כעצמאי) עקב הפגיעה בעבודה. דמי הפגיעה משולמים בעד פרק הזמן בו לא עבדת ונזקקת לטיפול רפואי, ולכל היותר בעד 13 שבועות (91 ימים), הנמנים ממחרת יום הפגיעה. ככלל, תהיה זכאי לדמי פגיעה, אם אתה עונה על התנאים הבאים:


- אתה מבוטח בביטוח נפגעי עבודה.

- נפגעת בתאונת עבודה.

- המצאת לביטוח הלאומי "תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה", שבה רשומה האבחנה הרפואית והתקופה שבה אינך מסוגל לעבוד, בצירוף לטופס התביעה.

- לא עבדת כתוצאה מהפגיעה.


שיעור דמי הפגיעה

דמי הפגיעה ליום לעובד שכיר ולעובד עצמאי יחושבו באופן הבא:

75% מההכנסה החייבת בדמי ביטוח ב- 3 החודשים המלאים שקדמו ל-1 בחודש שבו הופסקה העבודה בשל הפגיעה, או חודש הפגיעה עד ליום הפגיעה ושני החודשים שקדמו לו, לחלק ב-90 - התשלום הגבוה מבין השניים, ועד למקסימום דמי הפגיעה ליום 1,114.38 ש"ח (החל ב- 01.01.2020).

*מדמי הפגיעה מנוכים מס הכנסה, דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות.

ככל ולאחר 90 ימים אינכם יכולים לחזור לעבוד או שאתם עדיין סובלים מנזקים כתוצאה מהתאונה יש צורך לשקול הגשת תביעה לנכות מעבודה ולעמוד בפני וועדה רפואית שתקבע את הנכות שנותרה כתוצאה מתאונת העבודה.


בכל מקרה, מומלץ מאוד להתייעץ עם עו"ד ביטוח לאומי אשר יידע מה סיכויי ההצלחה, האם התיק מוכן להגשה ומה הנכות הצפויה.



11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page